Někdy prostě štěstí přeje. A ve chvíli, kdy už si člověk říká, že jemu se snad vyhýbá přijde něco, s čím nepočítal. A to byl i můj případ. Díky náhodě a mojí vášni pro historická vozidla značky Škoda mohu nejen snít, mohu i žít svůj sen.
Projekt Dotkni se dopravy končý, aby mohl znova začít. S jiným názvem a malinko jiným konceptem. Po představení nového projektu budou webové stránky dotknisedopravy.cz automaticky směřovat každého na nový web, kde také naleznete nové podcasty.

Dotkni se dopravy končí
Vážení a milí,
projekt Srdce nevidomého Škodováka / Dotkni se dopravy končí. Končí, aby mohl znova začít. Pod jiným názvem a konceptem, stále však týkající se dopravy a nejen dopravy. Projekt bude oficiálně představen počátkem dubna. Chcete-li však mít informace dříve, než ostatní, můžete se stát členy Srdce nevidomého dopraváka a podpořit tak další rozvoj projektu, členstvím na profilu projektu na portále Forendors za 99, Kč měsíčně zde. Přípravy pro ostrý provoz už začaly a budou pokračovat i v dalších dnech a týdnech. Po dokončení nového webu vás dotknisedopravy.cz automaticky přesměruje na stránky nové, kde naleznete všechny informace. Již nyní mohu prozradit, že se máte opravdu na co těšit.

Rok se s rokem sešel a nastal ten krásný čas. Konala se totiž akce s názvem Rychvald plný veteránů, které jsme se zúčastnili. Letos však s malinko obměněnou posádkou a jiným vozem.

Je to už dlouho, co jsem zde napsal nějaký ten článek. A ani s podcasty to není o moc lepší, nicméně byla zima a v zimě se toho moc nedělo. Sezóna však opět pomalu startuje a tak je na čase začít odzimovávat.
Dovolte mi pozvat všechny fandy do historických vozidel – jakýchkoli, do nově vzniklé Facebook skupiny, kterou naleznete zde. Skupina vznikla jako most mezi stránkami, Youtube kanálem a exkluzivním obsahem. Diskutovat můžeme o všem, co se historických vozidel týká, ale třeba také o benzínu a tak podobně. Pravidla skupiny jsou jednoduchá, jakékoli nevhodné chování je potrestáno okamžitým banem a to navždy, protože kdo se prohřeší jednou, udělá to znovu.


Nedoufal jsem, že by se mi mohlo poštěstit a přece se stalo. Na dnešním srazu historických vozidel v Orlové jsem se opravdu vyřádil. Prohlédl jsem si celou řadu zahraničních vozů, z těch zahraničních mě nejvíce zaujal Peugeot 301 z roku 1934, pak jsem si ale šel prohlížet Škodovky. Konečně tak vím, jak vypadá 110R, poslední generace 1000MB, osvěžil jsem si, jak krásná je stará Felícia, pak jsem si ale mohl prohlédnout něco, co se opravdu nevidí. Nádherné auto z roku 1957. Byl to Spartak a můžu vám říct, že to byl opravdu zážitek. Nejen, že jsem si jej mohl osahat, ale majitel byl natolik ochotný, že mi ho i nastartoval. Čekal jsem všechno, rachot, kouř, smrad… Ale nic z toho se nekonalo. Spartak byl opravdu nepředstavitelně tichý, sto dvacítka proti němu řve jako kráva.
Doufám, že na některém z dalších srazů se opět se Spartakem potkám a že se mi poštěstí ještě si prohlédnout Tudor a nebo Škodu 1200. Také bych se hrozně rád projel starou Feldou, nebo i klidně Spartakem, byla a jsou to opravdu nádherná auta, od Škody 120 mi přijde, že už ty tvary nejsou tak pěkné, už to jsou takové krabice. Možná už chápu, proč se sto dvacítkám a novějším přezdívalo rakve.